Stručnjakinja upozorava na tzv. muslimanske “tradwives” na društvenim mrežama
Tockazarez.hr
13.09.2024
Envato
Kršćanstvo na kraju, a islam kao model budućnosti? Etnologinja objašnjava zašto muslimanske influencerice promoviraju navodni islamski ideal kućanice i što time žele postići.
Etnologinja Susanne Schröter upozorila je na muslimanske influencerice koje na internetu predstavljaju idealiziranu sliku žene u islamu. “Želi se prenijeti poruka da je žena u islamu zaista poštovana i da može živjeti svoju ženstvenost”, rekla je Schröter za katolički tjednik “Die Tagespost” koji izlazi u Würzburgu. “Tvoj muž mora učiniti sve za tebe, on zarađuje novac, dok ti možeš ostati kod kuće i brinuti se o djeci.” Iza toga stoji sličan ideal kućanice kakav je bio promoviran na Zapadu tijekom 1950-ih godina, dodala je profesorica sa Sveučilišta Goethe u Frankfurtu.
Prema Schröter, cilj ovih influencerica je potaknuti žene na prelazak na islam. “To se ne skriva, jasno se kaže: Kršćanstvo je na izmaku, crkve su prazne. Mi, s druge strane, imamo vjernike, imamo djecu. Naše žene još rađaju, dok zapadne žene to više ne čine.” Pojava da se te žene sada javno pokazuju i zauzimaju takav stav je novi fenomen: ranije su muškarci bili ti koji su više pozivali žene na islam.
Žene kao ciljana publika
Schröter smatra da nije slučajno što su žene sada ciljana publika: “Mislim da ove žene cijene sigurno socijalno okruženje. To im trebaju pružiti suprug i religija, koji im omogućuju pristup zajednici istomišljenika.” Na neki način se prezentira “cjelokupni paket”, koji je u modernom svijetu uvelike izgubljen: “Vjeruje se da se pronašao savršen svijet u kojem sve funkcionira u skladu s Božjom voljom.”
Schröter kaže da nema podataka o tome koliko kršćanskih žena prelazi na islam, ali priznaje da ima žena koje su privučene takvim kampanjama. Upozorila je da se ne smije zanemariti radikalne struje unutar islama.
U kršćanstvu također postoje “tradicionalne žene”
Izvan islama, također postoje takozvane “tradicionalne žene” koje na internetu promoviraju navodni ideal žene, često zasnovan na tradicionalnoj podjeli uloga, gdje je žena odgovorna za kućanstvo i odgoj djece. Neke od njih se pritom pozivaju i na Bibliju. (KNA)